Som la clau del canvi

Què és el canvi climàtic i la situació d'emergència climàtica global?
Descobrirem que canviant els nostres hàbits quotidians podem mitigar-ne l'efecte. Demostracions i creació de ginys que funcionen amb energies netes.

Durada: 1/2 jornada

Objectius

1. Conèixer què és el canvi climàtic, identificar l'estat d'emergència climàtica i les conseqüències locals i globals.
  2. Ser conscients que els hàbits quotidians en despesa energètica tenen un efecte directe sobre el canvi climàtic.
  3. Identificar i afavorir actituds i hàbits encaminats a la minimització de la despesa energètica i a l'ús de fonts d'energia sostenibles per mitigar-ne els efectes.
  4. Promocionar l'ús d'energies renovables i netes en l'àmbit domèstic, escolar i públic.

• El planeta en perill, l'emergència climàtica i els efectes globals.
  • L'efecte hivernacle: com funciona, què el provoca i conseqüències.
  • Jocs i dinàmiques actives sobre les conseqüències del canvi climàtic a escala local i global.
  • I jo què hi puc fer? Anàlisi i avaluació del nostre dia a dia: activitats de la quotidianitat que requereixen l'ús d'energia.
  • Identificació i classificació de les diferents fonts d'energia.
  • Demostracions amb sistemes domèstics i aparells que funcionen amb energies renovables.
  • Creació de prototips a petita escala de ginys domèstics que utilitzen energies alternatives i netes.

Observacions

• Compromís de la persona responsable de l'activitat per part de l'escola o l'entitat participant de realitzar i registrar l'indicador i comunicar-lo a l'Escola de Natura.
  • L'activitat es pot emmarcar en la Setmana Europea de l'Energia Sostenible.